10 Kasım 2014 Pazartesi

pratik çikolatalı kek

Yine efsane olmuş benimle bütünleşmiş bir tarif ile karşınızdayım =)

Aaa herkese de bu tarifimi yapıyorsun yoksa diyeniniz çıkar belki herkese yapmıyorum ama bilmeyen de yoktur ( yapmasam da tarifini vermişliğim vardır ) Çünkü çok pratik,pamuk gibi,miss kokulu falan filan =)

Hemen malzemelere geçelim;

1 yumurta
1 çay bard şeker
2 çay bard un
1 çay bard süt
1 çay bard sıvı yağ
2 kaşık kakao
tarçın
k.tozu
vanilya
limon rendesi
bitter çikolata


Yapılışı standart diğer kekler gibi..Önce yumurta ile şekeri çırpıyoruz,sonra yağ ve süt eklenir.Unu eleyip üzerine diğer malzemeleri ekleyip en son tarçin ve limon kabuğu rendelenip kalıplara koyuyoruz.( kalıbı margarin ile yağlıyoruz) Ben bu sefer farklı bişiyler denedim. herzaman alttaki büyük sufle kapları ile yapıyorum.Bu sefer yarısını sufle kabıma koydum.diğer yarısını da portakal kabuklarına =) (portakal kabuklu olanların ortasına çikolatayı koymadım)


 Portakal kabuklarını ayırması biraz zahmetli o yüzden bu dört taneyi denemek istedim.Olacağından da emin değildim ama...


 oldular =)
İçine çikolata eklediğim tam bir sufle oldu.Diğer portakal kabuklu olan kekimi eline alan komşumun tepkisi ise tam bir delisin sen oldu =)






Sizler de denerseniz lütfen yorumlarınızı benimle paylaşın =)
sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder