19 Kasım 2014 Çarşamba

antakya usulu katıklı ekmek

Başlığı yazarken bile heyecanlandım.
Bu Antakyanın yemeklerinden ne çekiyorum bir bilseniz.Sabahları spor yapıyorum canım çıkıyor,öğlen ya da akşam komşularımın bide bunun tadına bak diye gönderdiği yemekler börekler kısırlar künefeler derken boşa mı kürek çekiyorum acaba diyorum ?

Zamanla öğrendikçe bende yapıyorum ama aynı tadı almıyorum bazen (tabi ki el lezzeti diye bir gerçek var ).Ama pes etmek yok daha öğrenecek çok şey var.
Geçen gün bizim gençleri çağırdım dedim ne yapayım ne yapayım..buldum tabi ki katıklı ekmek=) hemde ıspanaklı.Sağolsun komşum da yardım etti ama misafire çıkacak sonuçta ilk deneme için risk almak olmaz di mi ama.Fotoğraflarla anlatayım

malzemeler;
1 kg kadar ıspanak
1 soğan
yarım kilo kadar çökelek (lor peyniri de olur )
biber salçası
zeytinyağı(bol miktarda )
pul biber
susam
çörek otu
tuz

Ispanakları güzelce yıkadık,minik minik doğradık.Tuz ile ovalayarak ıspanakları öldürdük daha sonra suyunu güzelce sıktık.
 Üzerine soğanı,biber salçasını ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırdık.


 Ve fırına gitmeye hazır..Giderken de ortasına böyle küçük bir kase koyup içini tekrar zeytinyağı ile doldurup gönderiyoruz.

afiyet olsun diyorum ve katıklı ekmek sevdamızı anlatan bir fotoğraf ile veda ediyorum =)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder