7 Ocak 2015 Çarşamba

Böreğinizi bir de böyle deneyin..

Yufkalı börek yapımı basittir.Hepimiz biliyoruz bir çok versiyonu var bu böreğin.
Ben bu sefer farklı birşey denedim.Tarifin kaynağı ise % 100 güvendiğim canım arkadaşım=)
Ben bunu taa yerli malı haftası için yaptım daha yeni paylaşıyorum sizinle..Çünkü o arada dedemi kaybettik ve yaklaşık 20 gündür sivastayım:(Acımız kaybımız büyük ama hayat devam ediyor,biz de yaşamaya devam ediyoruz....
Uzatmadan börek harcımızın tarifine geçeyim ben nasıl yapmışım ona bakalım:
3 yumurta
1 su bard su
1 su bard sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
Bu karışımı çırpıp normalde nasıl bir börek yapmak istiyorsanız öyle yapın.(ister tepsiye yayın,ister sıgara böreği)Ben muska şeklinde yaptım,çocuklar yerken rahat yesin diye.






 Yufkayı tezgaha serdikten sonra tam ortadan ikiye böldüm.Daha sonra da böyle uzun şeritler halinde kestim.
 Her bir şeride hazırladığım harçtan sürerek katlıyoruz böreklerimizi(tabi peynirli harcımızı da en başa koyuyoruz onu fotoğraflamamışım:( )

üzerine de aynı karışımdan sürüp çörekotlarımı da serpip fırına gönderiyoruz.

Ve fırından çıkmış hali.Puf puf kabardı ve çıtır çıtır :)
Denemenizi tavsiye ederim.Sevgiyle ama daha önemlisi sağlıkla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder