2 Aralık 2014 Salı

Anaokulunda ayva reçeli deneyimi =)

Herkese merhabalar..
Öğretmenimizin okulda ayva reçeli yapma fikri daha ilk duyduğumdan beri heyecanlandırmıştı beni.Evet dedim bir kere yapmışlığım var.Ama bu başkaydı tabi başka olmalıydı..Bir gün öncesi anneden detaylı tarif almalar youtube den farklı ayva reçeli tarifi izlemeler derken bir gün öncesi kafamda planladım herşeyi.Neleri götüreyim çok yük olmasın,orda soyma doğrama ile vakit harcamayım derken sabahı zor ettim =)
Erkenden kalktım ahu uyurken başladım ayvaları soymaya doğramaya..Daha sonra limonlu suya koydum ki sararmasın.Bir yandan da çekirdekleri ile karanfileri bitki çayı süzgeçine koydum.Miniklerin ağzına çekirdekler gelmesin diye.Evet gitmeye hazırdık,Ahuyu uyandırdım giydirdim ve doğru okula..
Önce ayvaları 10 dk kadar haşladım.Sonra içindeki limonu çıkarıp şekeri ekledim (her bir ayva için 1 bardak su 1 bardak şeker) kaynamaya bıraktık.Sonucu ben çok sevdim.Şimdi fotoğraflara geçelim umarım siz de beğenirsiniz.




şekeri eklerken ahumun merakı =)





,





fotoğraflarımı da öğretmenimiz çekti çok iyi oldu çok da güzel oldu=)
tekrar görüşmek dileğiyle hoşcakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder