13 Mayıs 2015 Çarşamba

yaz geldi cilt bakım ürünlerim değişti

Tekrar merhabaa
Havalar ısındıkça kıyafetlerimizden tutunda makyaj malzemelerimiz bile değişiyor.E doğal olarak cildimiz de değişiyor.Benim kuru-karma olan cildim yazın yağlıya dönüyor.Biz de ne yapıyoruz hepsini değişiyoruz.Gerçi benim değişmemdeki tek sebep o değil artık işe yaramadıklarını da düşünüyordum.En basiti şampuanı bile 2 ay kullanınca artık etkisini göremiyoruz değiştirme ihtiyacı duyuyoruz değil mi.
Aralık ayında dedemin vefatı ile Sivas'a gidip dönüğümde cildim inanılmaz bir hal almıştı.Nasıl toparlayacağımı kara kara düşünüyordum.Biri bitmeden diğeri çıkan sivilceler, akne lekeleri,yer yer kızarıklıklar...Her gören cildimi sormaya başladı ne yaptın böyle diye..Ben birşey yapmamıştım tabii ki üzüntü,yorgunluk,stres yapmıştı zaten bunlar için de elden gelen birşey yoktu.Dr.a gidip verdiği ilaçları kullanmaya başlayınca sivilce ve aknelerden kurtuldum.Sabahları azelderm,gece benzamicyn..Ya o benzamicyne ne nevresimler heba ettik o da ayrı mevzuu çamaşır suyu gibi mübarek.Bilseydim öyle olacağını en dandik nevresimlerimi örtmezmiydim hiç:(
Neyse..sivilcelerden kurtulduk ama izler kaldı. Tam da o ara cilt bakım kursum başladı.İlaç gibi geldi.Her hafta ne maskeler ne radyofrekanslar,bakımlarr derken doğru ürün doğru müdahele ile aylardan mayıs ve cilt sorunlarından tamamen kurtulmuş bir Gözde=)
Şimdi tekrar yağlıya dönmüş cildim için neler kullanıyorum onlara bakalım.Şunuda unutmadan söyleyeyim bir cilt uzmanı olarak;) doğru cilt bakımı temizleme-tonikleme-nemlendirme-(göz,yüz ayrı) ve haftada en az 1 kez maske yapmaktan geçiyor.Annemin bir arkadaşının lafı var ben yaşlanmayı durdurdum..Eğer bizde yaşlanmayı durdurmak istiyorsak bunları hergün yapmamız lazım.(bu arada bunun için avuç dolusu paralar dökmeyede gerek yok kendi cildinize uygun ürünleri bulup ona devam etmek yeterli)

Önce temizleme demiştik.Makyajı seven biri olarak bu adıma benim çok dikkat etmem lazım.Bioderma sebium yağlı ciltler için hassas temizleyici kullanıyorum ben.Hatta o kadar hassas ki göz makyajımı bile onunla yıkıyorum hiç irite yapmadı.Öndeki yüz süngerleri ile durulamak cildi derinlemesine temizliyor ama onları göz çevresine sürmüyoruz.Garnier makyaj temizleme suyu şu an benim için gereksiz ama bitmek üzere zaten yenisini almam dediğim gibi bütün makyajımı bioderma sebium ile yıkıyorum.Neutrogena visibly clear tonik ise dr.umun tavsiyesiydi.Azelderm den önce bununla tonikliyordum çok güzel bir ferahlık veriyor.Bitiyor,yenisini alacağım.Bu seri bu fiyata gerçekten çok başarılı.

Nemlendirmede bu artistry essentials yani dengeleyici serinin losyonu benim vazgeçilmezim oldu. Tonik ve temizleme jelini de kullandım ama onlar bana uymadı.Toniği pudralı zaten tuhaf bir his bırakıyor.Temizleme jeli de iyi ama ona da ihtiyacım kalmadı,bu bitince alacağım,ihtiyacım olan şey bu kremde..
Bu ortadaki nitrogena yağsız nemlendirici ise benim için ayrı.Makyajdan önce fondötenin altına bunu kullanıyorum.Ne bir parlama yapıyor ne de yağlı bir his bırakıyor.Yani bu benim makyaj altı nemlendiricim.Pure beauty CC krem ise apayrı bir ürün.Evet renkli nemlendirici diyebiliriz içerisinde 30 spf PA++ bulunuyor.Bu tam sür çık ürün.Hem cilt görünümünü eşitlesin hafif kapatsın kızarıkları izleri falan,hem de güneşten korusun.Daha ne isteriz ki.Yazın fondöten kullanmayacağımıza göre süper bir alternatif.Bunun BB kreminin de çok iyi olduğunu duydum onu da alacağım.Onun kapatıcılığı daha yüksekmiş.Yanındaki de lorealin göz çevresi nemlendirici kremi.Oda bitsin değişirim belki bilemiyorum nemlendirmesi iyi bana yetiyor aslında.

Bunlar da benim can simidim güneş kremlerim.Clinique 30 spf bu 3. kutum.Bence en iyi güneş koruması sağlayan parfümsüz parabensiz koruyucu bu.Uzun süre kullanma sonucunda var olan lekeleri iyileştirdiğini de iddia ediyor ki bence de doğru.Yaz kış güneş gözlüğü ile gezilen bir yerdeysem yaz kış güneş kremimi sürüyorum.Cildimize en çok zararı güzeşin zararlı ışınları veriyor malesef.Vichy 50 spf güneş kremi de bitsin diye uğraşıyorum resmen.Okadar parfümlü bir ürün ki yüzüme sürdüğümde burnumdan gitmiyor kokusu.Ben aslında parfümlü ürünlere o kadar takık değilim ama güneş kreminin içinde parfümün işi ne anlayamadım.Çok da yağlı bir his bırakıyor severek kullanmadım kendisini.
Bu pembe greyfurtlu temizleme jelini İstanbul seyehatimde mecburiyetten almıştım.Çok güzel kokuyor,güzel temizliyor ama bunu da kullanmıyorum şimdi duruyor bir köşede..Bununla göz makyajını temizlediğimiz zaman aşırı kurutuyor kullanılmaması lazım göz çevresine.Bioderma gibi değil.

Evet yaz geldi.Sizler neler aldınız neler kullanıyorsunuz bana aşağıda bahsederseniz çok sevinirim.En kısa zamanda bahar rujları ile..sonrasında yaz rujları ile buarada olacağım.tekrar görüşmek üzere ...
hoşçakalınn..

2 yorum:

  1. Merhaba,sayfanızı yeni keşfettim hemen takibe aldım. Bende ürün incelemeleri,annelik vb. konularda yazıyorum. Sayfama beklerim.Sevgiler
    seplali.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hoşgeldin sayfama =) ben de hemen geliyorum tam sevdiğim konular çünkü =)

      Sil